Verkoop End Polio Now tulpenbollen gestart

Tulpen in volle bloei

Help mee polio de wereld uit te helpen

Rotary End Polio Now tulpen sieren sinds voorjaar 2022 de centrale rotonde voor het gemeentehuis van Voorschoten. U kunt deze tulpenbollen bij ons kopen. Van de opbrengst worden polio vaccins gefinancierd, die als druppels worden toegediend.

Sinds 1985 steekt Rotary met de wereldwijde campagne End Polio Now de handen uit de mouwen om de verlammende ziekte polio de wereld uit te helpen. Nederlandse Rotaryclubs dragen bij met de verkoop van speciaal voor dit doel gekweekte tulpenbollen. Van de opbrengst worden kinderen gevaccineerd. Pas als de ziekte totaal is uitgeroeid mogen we tevreden zijn. Want zo lang dat niet het geval is zal de ziekte weer snel om zich heen grijpen.

De Bill & Melinda Gates Foundation heeft sinds 2017 voor elke bijeengebrachte dollar er twee bijgelegd. Zo levert elk doosje van €15 een bijdrage van €30 op voor het goede doel. En het werkt. Sinds het begin van de strijd tegen polio is het aantal nieuwe gevallen met 99.9% verminderd, ruim 19 miljoen mensen zijn niet verlamd geraakt en ruim 1,5 miljoen mensen zijn niet gestorven.

Leuk in de tuin of om weg te geven

Ook op andere plaatsen laten de tulpen zich zien. Veel mensen vinden het leuk om deze speciale tulp zelf in de tuin te hebben of om weg te geven. Een doosje van 25 bollen in een aansprekende verpakking kunt u bestellen voor €15. Daarvan gaat de helft naar End Polio Now. Er zijn ook grotere aantallen leverbaar, in een kistje. Neem contact met ons op om een bestelling te plaatsen. Bestellen kan tot 1 November 2024; er geldt geen minimum aantal bij ons.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht op de landelijke End Polio Now tulpen website.