Motivaties

"Less is more, vaak gebruikt in mijn vak als architect. Less is more is voor mij ook de rotary. Met een kleine, hechte groep samen meer kunnen bereiken voor anderen die de hulp zo hard nodig hebben."

Jan Hein Janssens, Architect-Directeur bij Wakker Architecten

A picture containing person, wall, person, indoor

Description automatically generated

“Ik ben lid van Rotary omdat ik wekelijks een boeiende en inspirerende avond kan bijwonen, waarbij je wordt uitgedaagd om een beeld of mening te vormen over een breed scala aan onderwerpen. Rotary maakt het mogelijk om interessante sprekers uit te nodigen.

Door het bovengemiddelde niveau van de leden worden diverse thema’s inhoudelijk goed uitgediept. Daarnaast kenmerkt Rotary zich door een maatschappelijk engagement veelal gericht op de lokale gemeenschap, waarbij ik mijn bijdrage kan leveren. En niet onbelangrijk: via Rotary leer je veel nieuwe mensen kennen waarmee je een warme vriendschapsband opbouwt.”

Frank Krouwels

“Beroepsmatig ben ik vele jaren verbonden geweest aan en bestuurlijk actief geweest in business-clubs of kennisorganisaties en dat heb ik altijd met veel plezier gedaan. Ook nu ben ik daar nog actief in maar wat me daarin opvalt is dat het dan altijd over je werkterrein gaat en dat je onder ‘gelijkgestemden’ bent. Het mooie aan de Rotary vind ik dat je verbonden bent met elkaar in een divers gezelschap van boeiende mensen. We trekken behoorlijk intensief met elkaar op en dat maakt dat je elkaar goed leert kennen en een kameraadschappelijke band opbouwt. Daarnaast is het mooi om met elkaar ook bij te dragen aan een betere en mooiere maatschappij, soms met een ogenschijnlijk klein gebaar als de organisatie van een filmavond of middels fundraising voor een goed doel. Dat geeft echt een extra dimensie, we delen één visie: Service above Self ofwel dienstbaarheid boven eigenbelang!”

Mark Hassink

“Rotary International bestaat 115 jaar en is daarmee de oudste serviceorganisatie ter wereld. Een organisatie vol mores en tradities, maar ook een organisatie die ziet dat de wereld om ons heen verandert en dat je alleen relevant kan blijven als je meegaat met die verandering.

Wij hebben een club die dankzij de leden van het eerste uur, en iedereen die zich daarna aangesloten heeft, mooie tradities en activiteiten kent. Maar ook een club die meegaat met verandering, wat zeker deze tijd cruciaal is. Diversiteit en verjonging van de club zijn voor ons belangrijke thema’s. Op dit moment hebben we 39 actieve leden en met de club past Rotarians koesteren we de relatie en komen we nog steeds ca 4 keer per jaar samen.

Wekelijks zien we elkaar, bij Heidelust, op woensdagavond. Uiteraard is dat veelal digitaal de afgelopen maanden. Na wat opstart problemen tijdens de eerste lockdown (en tijdig de mute-knop aanzetten bij een aantal leden ) gaat dat eigenlijk prima. Niets boven live, maar het zijn toch bijzondere avonden, en je blijft met elkaar in contact.

Als club zetten we ons in voor een aantal goede doelen: niet alleen obv materiele of financiële steun, maar juist door het inzetten van onze kennis, achtergrond en gewoon handen uit de mouwen en hulp bieden. Niet ver weg, maar bij voorkeur dichtbij: want juist ook hier is een beetje hulp of steun soms erg welkom.

Bij vragen of interesse, neem gewoon even contact met ons op!

Groet,

Esther Braaksma
Voorzitter 2020-2021

A picture containing person, person, indoor