Weerter Water Wandeling

Een mooie Weerter traditie wordt voortgezet! De Unicefloop van voorheen is in een modern jasje gestoken en de organisatie is overgenomen door Rotaryclub Weert.

Kinderen van verschillende basisscholen in Weert e.o. gaan samen op 24 MAART 2024 wandelen voor het goede doel: SCHOON DRINKWATER!

Drie doelen

De Weerter Water Wandeling heeft een drieledig doel:

• Kinderen het belang van schoon (drink)water laten ondervinden middels informatie tijdens de wandeling;
  • Kinderen in beweging krijgen en samen laten genieten van de mooie Weerter bossen;
  • Geld inzamelen voor de bouw van watertappunten en speelplaatsen in een Zuid-Afrikaanse sloppenwijk vanuit het besef dat dit voor hen geen automatisme is.

Iedereen is van harte welkom om samen met gezin, familie, vrienden, bekenden te komen wandelen en tijdens de wandeling te leren over (drink)water. Dat is leuk voor jong èn oud!

Inschrijving

Wij vragen een bijdrage van 5 euro per persoon of 15 euro per gezin (betalen bij de start). Hiervoor krijgt u toegang tot de route en een stempelkaart voor alle kennisvragen op de wandelroute. Voor wie wil is er een verrassing bij inlevering van de stempelkaart, MAAR voor kinderen hebben we nóg een extraatje als ze alle kennisvragen over water hebben beantwoord!

Wilt u verzekerd zijn van deelname, kunt u via onderstaand formulier inschrijven. Dan bent u verzekerd van uw verrassing, want op=op!

klik hier voor vrijblijvende inschrijving

Natuurlijk mag u ook 24 maart a.s. gewoon naar Het College komen en u daar inschrijven.

Kort samengevat:

• Wat: Weerter Water Wandeling
  • Wanneer: Zondag 24 maart 2024
  • Vertrek (en finish): Het College, Parklaan 1A in Weert, start tussen 10.00u en 12.00u
  • Hoe ver: 1 rondje is 5 kilometer, 2 rondjes lopen mag ook
  • Entree: 5 euro per persoon of 15 euro per gezin
  • Voor wie: Iedereen die lekker wil bewegen èn wil leren over schoon drinkwater!

Iedereen wordt op Het College verwelkomd met muziek. Een gezellig evenement met een goed doel, waar sportiviteit en educatie over water worden gecombineerd.

KOM WANDELEN VOOR WATER!

Kijk naar de video met uitleg over het project en ONTMOET ASONA!

De organisatie

De organisatie is in handen van onze Rotaryclub Weert en samen met veel vrijwilligers zullen wij dit evenement dragen. Wij zijn onderdeel van Rotary International die toegezegd heeft iedere opgehaalde euro voor dit goede doel te VERDUBBELEN!