LID WORDEN

Word ook lid van Rotaryclub Wijk bij Duurstede!

Wat betekent dat voor je?

Wat je krijgt:

• een netwerk, dat voor jouzelf van waarde is.
  • jouw beroep kunnen inzetten voor maatschappelijk nut

Wat we van je vragen:

• vaak aanwezig zijn op onze clubavonden op dinsdagavond
  • tijd vrij maken voor projecten
  • een financiële bijdrage

Een netwerk, dat voor jouzelf van waarde is

Als je lid wordt van Rotary, krijg je toegang tot een waardevol netwerk van professionals die elkaar steunen en inspireren.

Zo vertelt Peter: "Een paar jaar geleden was ik als lid van Rotary betrokken bij een uitdagend project dat draaide om het opzetten van een lokale educatieve tuin voor kinderen. Hoewel ik zelf redelijk wat kennis had van tuinieren, stond ik voor enkele specifieke vraagstukken waar ik niet direct een oplossing voor had. Tijdens een van onze maandelijkse Rotary-bijeenkomsten vertelde ik hierover en vroeg om hulp. Na de bijeenkomst kwam Peter, een medelid en landschapsarchitect, naar me toe. Hij bood direct aan om samen te kijken naar de uitdagingen waar ik mee worstelde. De week erop bezocht ik zijn kantoor, waar hij niet alleen mijn vragen beantwoordde, maar ook waardevolle suggesties gaf voor het verbeteren van het ontwerp van de tuin. De samenwerking binnen Rotary heeft ervoor gezorgd dat het project een groot succes werd. Dankzij zijn advies en contacten konden we de tuin niet alleen realiseren, maar ook uitbreiden met interactieve leerstations. Het mooiste was misschien wel het moment dat we de tuin openden en de kinderen enthousiast aan de slag gingen. Het besef dat we dit samen hadden bereikt, dankzij de hulp en expertise van mede-Rotarians, maakte me trots om onderdeel te zijn van deze bijzondere gemeenschap."

En zo zijn er tal van voorbeelden die kracht van een groot, divers netwerk duidelijk maakt. Dat gaat best ver. Zoals Rotarians die gestrand zijn in het buitenland en een slaapplaats bij een andere Rotarian vinden.

Jouw beroep kunnen inzetten voor maatschappelijk nut

Rotary biedt leden de unieke kans om hun beroep in te zetten voor het welzijn van de gemeenschap, waarbij de diversiteit aan beroepen een belangrijke rol speelt. Als lid profiteer je van een rijk netwerk en vele mogelijkheden om je kennis en ervaring te delen en te vergroten, zoals:
-beroepspraatjes, bedrijfsbezoeken en lezingen over diverse thema's
-voorlichting over beroepen, ondersteuning bij sollicitaties en het organiseren van stageplaatsen
-discussies over morele dilemma’s in je werk of persoonlijk leven
-deelname aan projecten zoals JobRotary, Rotary Doctors of PUM (Project Uitzending Managers)

Deze activiteiten bieden niet alleen persoonlijke groei en professionele ontwikkeling, maar dragen ook bij aan maatschappelijke impact en samenwerking. Bij Rotary noemen we dat Vocational Service, het inzetten van ieders beroep (“vocation") voor het welzijn van allen. Kijk bij ‘onze leden’ hoe we dat waarmaken.

Wij zijn Rotary Wijk bij Duurstede, we zijn People of Action. Doe mee!