Rotary Nederland 100 jaar

In 2023 vierden we dat Rotary 100 jaar bestaat in Nederland! Dit jubileum wordt ludiek gevierd met een emissieloze estafette door het hele land. De estafette startte in Noord-Holland en eindigde in Zeeland, waarbij de schep symbolisch wordt gebruikt om een voedsel- en speelbos te openen.

Iedere zaterdag en zondag trok de ‘100 jaar Rotary’ estafette van club naar club. Ondanks de regen wisten de Rotarians uit Bunnik de bakfiets met schep op tijd in Wijk bij Duurstede te krijgen, waar het welkomstcomité hen verwelkomde met levensgrote puzzelstukken.

Vervolgens ging de schep per Vikingschip naar Rhenen, waar de Rotarians gastvrij werden ontvangen met bubbels en hapjes. De levensgrote puzzel, symbool voor de speciale jubileumpuzzel die te koop is, werd ook daar gelegd.

De opbrengst van de puzzelverkoop gaat naar het voedsel- en speelbos, dat aan het eind van de estafette geplant wordt. Zo vieren we niet alleen ons jubileum, maar dragen we ook bij aan een groenere toekomst.