Voedselbank Actie bij Jumbo - Rotary Club Wijk bij Duurstede

Op zaterdag 25 mei was de Voedselbank Kromme Rijn aanwezig bij de Jumbo op de Langbroekseweg in Wijk bij Duurstede. Tussen 09.00 en 16.30 uur vroegen vrijwilligers aan iedere klant om extra artikelen te kopen, die vervolgens gedoneerd werden aan de Voedselbank. Klanten kregen een lijstje met producten waar de Voedselbank dringend behoefte aan heeft, zodat ze gericht konden bijdragen.

Helaas zijn er nog steeds gezinnen die in financiële nood verkeren en afhankelijk zijn van de Voedselbank. Door de gestegen basiskosten van levensonderhoud is de vraag naar ondersteuning toegenomen, ondanks dat de financiële drempel om in aanmerking te komen voor hulp begin dit jaar is verlaagd.

De Voedselbank Kromme Rijn is afhankelijk van vrijwilligers, leveranciers die gratis producten leveren en de steun van de bevolking. Acties zoals deze zijn cruciaal om de voorraden aan te vullen, vooral met langer houdbare producten die vaak schaars zijn.

Onze Rotary Club Wijk bij Duurstede droeg haar steentje bij tijdens deze actie. De dames Alexandra en Diane hielpen namens onze club mee. Alexandra en Diane deelden hun ervaring: "Daar staan wij dan tijdens de wisseling van de wacht! Rond 16.15 waren wij ‘los’: echt kicken!!!"

We zijn trots op onze leden die zich met vrijwilligerswerk inzetten voor dit belangrijke doel en dankbaar voor de samenwerking met de Voedselbank Kromme Rijn en de Jumbo. Samen maken we een verschil in onze gemeenschap!