Fietsveilig Zuidplas!

fietsveilig!

Op elk hoofd een fietshelm

Een voorbeeld van Rotary Community Service is het programma ‘Fietsveilig’. Een praktisch, leuk en leerzaam programma, dat helpt bij het verkeersvaardig maken van kinderen en bijdraagt aan hun veiligheid met als doel het aantal ongevallen waarbij hersenletsel ontstaat sterk te verminderen met specifieke aandacht voor het dragen van een fietshelm. Want bij jonge kinderen kan door het dragen van een helm maar liefst 75% van de hoofd- en hersenletsel worden voorkomen.

Het Fietsveilig project is samen met de Edwin van der Sar Foundation en de ANWB georganiseerd op basisscholen in de gemeente en ver daarbuiten. Rotary Club Zuidplas heeft hiervoor met hulp van vele sponsoren geld ingezameld. Wij zijn trots dat wij aan dit programma een steentje hebben kunnen bijdragen!