Rotary Winschoten haalt met Verkoop eigen puzzel 60k op

Rotary Winschoten haalt met verkoop eigen puzzel 60.000 euro op voor EndPlasticSoup

Ook Rotary Zutphen draagt haar steentje bij:

Bron: dagblad van het Noorden - 27 januari 2021

Freerk Potze van Rotary Winschoten heeft een cheque van 60.000 euro overhandigd aan Gert-Jan van Dommelen en EndPlasticSoup. De serviceclub haalde dit geld op met een in de zomer van 2020 afgetrapte puzzelactie.

Rotary Winschoten maakte in de zomer van 2020 van de nood een deugd door in te spelen op de puzzelrage tijdens de coronacrisis. De serviceclub liet een ‘Rotary in actie’-puzzel ontwerpen - in Jan van Haasteren-stijl - om deze te verkopen voor het goede doel, EndPlasticSoup. Deze stichting ondersteunt en realiseert projecten die plastic vervuiling in de natuur voorkomen en reduceren.

De ‘Rotary in actie’-puzzel.

Een schot in de roos, bleek. In binnen- en buitenland werden ruim 5000 exemplaren van de puzzel verkocht , goed voor een opbrengst van 60.000 euro.

Nieuwe puzzel in mei

Reden voor de rotaryclub, die nog slechts enkele exemplaren van de puzzel heeft, met een nieuwe puzzel te komen. De tekenaar is volgens Potze al druk bezig het ontwerp van deze ‘zomerpuzzel’, die eind mei wordt gepresenteerd.

De opbrengst gaat opnieuw naar EndPlasticSoup.